W roku szkolnym 2009/2010 w naszej szkole realizowany był Projekt Edukacyjny
współfinansowany przez Europejski Fundusz Społeczny i budżet państwa
"Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy"
Beneficjentem projektu jest Grupa Edukacyjna SA

Głównym celem projektu jest wdrożenie elastycznego modelu edukacji, dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia. Bazą teoretyczną jest Teoria Wielorakich Inteligencji autorstwa Howarda Gardnera. Zgodnie z ogólną tezą tej teorii każdy człowiek ma wiele stosunkowo odrębnych inteligencji. Wszystkie inteligencje są równouprawnione, żadna
nie jest ważniejsza od innej. W odniesieniu do dzieci Gardner wyróżnia osiem typów inteligencji: językową, ruchową, matematyczno - logiczną, wizualno - przestrzenną, przyrodniczą, muzyczną, interpersonalną
i intrapersonalną. Teoria Inteligencji Wielorakich może stanowić podstawę do zmiany modelu edukacji, wzbogacić ofertę istniejących modeli pracy z dziećmi. W szkole dzieci powinny mieć możliwość nabycia umiejętności optymalnego wykorzystywania własnego potencjału i uczyć się w sposób, jaki najbardziej
im odpowiada.

20 czerwca zakończył się drugi etap projektu, w którym uczestniczyło 25 uczniów klasy Ia. Realizowana
na zajęciach pozalekcyjnych tematyka dotyczyła środowiska przyrodniczego i ekologii:
NASZ ŚWIAT I MY - CHCEMY ŻYĆ WŚRÓD ZDROWEJ PRZYRODY. Podczas realizacji projektu uczniowie poznali podstawowe pojęcia z dziedziny ekologii, np.recykling, segregacja odpadów. Nauczyli się segregować śmieci, zbierali surowce wtórne - makulaturę i baterie. Nauczyli się wykonywć papier czerpany z makulatury, wykonywali różnorodne prace plastyczne z odpadów (bezpiecznych dla dzieci). Zajęcia pomogły dzieciom dostrzegać piękno przyrody w każdym zakątku zieleni, odkryć, że do malowania nie trzeba używać farb, wystarc
zą kolorowe rośliny. Uczniowie poznali też zasady hodowli roślin, oraz warunki niezbędne do ich życia. Wysiali nasiona kwiatów ogrodowych, pielęgnowali siewki, dokonali ich rozsady. Poszukiwali Krainy Ekolandii na wycieczce ekologicznej do rezerwatu "Mójki",
w którym chronione są bobry europejskie. Poznali gatunki chronionych roślin i zwierząt. Dokonywali doświadczeń, eksperymentów przyrodniczych, rozwiązywali zagadki, łamigłówki i quizy, prezentowali ciekawostki przyrodnicze, słuchali czytanych opowiadań. Dokonując obserwacji owadów dokonywali zapisów w kartach obserwacji.
Obowiązki przyjaciela przyrody zapisali w formie Zielonego Kodeksu Młodego Ekologa. Rozwijanie swych talentów i inteligencji wspierali zabawami i ćwiczeniami w dziecięcych ośrodkach zainteresowań wykorzystując bogaty zestaw środków dydaktycznych projektu. Ukoronowaniem kilkumiesięcznych zajęć było przygotowanie prezentacji efektów pracy dla zaproszonych gości.
Każde dziecko uczestniczące w projekcie w ramach podziękowania za pracę otrzymało myszkę "Palcynkę".

Przejdź do galerii

 

Dziennik elektroniczny





 
 

Nasza szkoła wzięła udział:

 W konkursie Interklasy
na szkolną witrynę
i uzyskała tutuł

"Szkoła Miesiąca"



W akcji edukacyjnej
Centrum Edukacji Obywatelskiej
i Gazety Wyborczej
SZKOŁA Z KLASĄ



 

W projekcie
Sieć Szkół dla zdrowia w Europie
SZKOŁY PROMUJĄCE ZDROWIE






 

 


  statystyka
Wszelkie prawa zastrzeżone - Webmasters: mhallada, rkochanski